Tuesday, September 28, 2010

UnderStand PLZ!!!!

nak understand apew???? understand sikap seseorang itu... don judge a book by it cover... but orang2 yang berilmu berkate kite maseh boleh judge dengan pelbagai cara... tapak tangan... tapak kaki... napew orang pakai purdah ae... sebab dengan melihat air muke kte jew orang da dapat tafsir kite... actually purdah ta membantu... sebab dengan melihat mate juge boleh mengetahui jenis n peel seseorang itu... selame 25 tahun idop lam dunie ney... banyak juge orang2 yang berilmu aku kenal... adew senior aku time poli~ die tengok peel aku... pastu die teke mole aku d manew~ wah tepat sey... scarie kowt... aku suwuh die ajar aku... tp senior ku berkate... ta bley larh adik~ rahsie lelaki... takpew...takpew... kedekot yew... pastu mase poli gak~ kt kem ukur... adew renjer bername pak long~ die adew berkate... Universiti terbaek dunie adew lah universiti pengalaman hidup... die ta payah bayar yuran... siap free ag... cube bezenye berape banyak pengalaman seseorang itu adew dan hadapi... ujian die mudah... saper tahan die dapat larh belajar dari ujian itu... saper ta tahan... mungkin boley menyebabkan bunuh diri... apew yang menariknye pak long ney... die tgk orang... memang die tahu dah... orang tu mcm manew... sbb die belajar dari pengalaman hidup die dalam mengenali seseorang... n tok guru aku yang pertame ajar tgk air muke orang ialah kawan abah aku... bomoh rupenye... mase kenduri along die tolong kat bahagian susun kerusi meje pinggang n apew2 ag kt khemah... setiap orang masuk umah die katew begini...begitu... amboiii pakcik~ botui kow... pastu die ajar larh aku... huhuh ta katam ag babe... mama ta kasi kowt~ takoot pokcik bomoh tu anta bukan222 lak kat aku~ jadi apew makne semue ini....
maknenye... untuk mengenali seseoarang bukan senang... bley plak maen tafsir2 gtu... sbb aper yang tersurat belom tentu ag kite dapat tawu kannn... kadang2 aku pon pening ngan orang sekeliling aku... mahu aku memahami... tapi adew kah mereke memahami aku... kadang2 buley mendatang kan marah~ huhuhu aku marah???? macam ta sesuai jew... hahahah~ ckit geram adew larhhh~ yang pening tuuu... bley plak katew... peel mcm2 sbb adew orang buat... ag aku pening... iyolarhhh~ mcm2 larh kowg ney... sowang ney suke jual ikan~ yang sowg ag ney ske men tolak sne tolak snie... last2 tinggal kowang berdue kt snew tuuu~ pandai2 larh kowang fix kan sesame sendiri k... aku maleh maw layan kowang... semakin aku memahami kowg berdue semakin maleh aku maw layan dew... sbb kowang ta maw paham kteorang... da berape banyak korg berdue luke kan atie kami... but at the same time kowang ta prnh perasan kan kowg da lukakan kteorang~ sooo!!!!!! start to UNDERSTAND PEOPLE AROUND U... COZ WITHOUT U REALIZE SOMETIMES U MAY HURT THEM WITH UR BEHAVIOR... or myb i also didn't realize... sowie to people who may hurt by my misbehavior... coz i'm not perfect... nobody does~ right... but if too much... maw glor orang yang kne memahami tuu~ smile always~

No comments:

Post a Comment