Monday, February 8, 2010

EYIOMAN!!!! (TIOMAN) part 2

Mr. Drabie... 10kiu so much for ur consideration!!!

Semalam saye telah cerite kan pasal g makan2 n bermandi mande di tepian pantai kan... n semalam gaklah aku g tpon bro nie... e2 pun nani yang bagi kalau tak terkial-kial lah kami di sini... nani kenal bro nie pun sebab die pernah LI kat situ dulu... so kautim baek punyer ngan bro tu so die pun sudi r tolong kteorang bawa g jenjalan snorkeling sane sini...

Bro nie kate sebab kengkawan dier bagi r harge murah lagi pun dier tak bawak pelancong... so bro nie pun offer RM55 instead RM80 tetapi kengkawan aku plak suam-suam jer nk kuar duit n aku paham sekang tengah kekeringan n Yna plak tak berape reti nak snorkeling... teringat time pangkor dulu... mase lepas kene buang dari banana boat Yna menjerit macam lemas sbb kaki dier tak cecah dasar... so kalau dier tak mo so tak pelah... merine park pun bleh jer...

N then bro tu... turun kan lagi harge RM45... wow!!! YNA!!! JOM R!!! lepaz nie ble plak leh pergi... so after tat kami pun bersetuju n Yna pun pergi la walaupun die akoot... so lam kul 9.30 pagi kami ke marina untuk naik bot... rupe2nyer bro tu dah tgg kami di situ... first pergi ke marine park bagi ikan makan, then nak pergi coral island but yna kate dier nak praktis dulu so kteorang g la kat ne tah ader coral gak n cetek sikit... aku yang tak pandai berenang nie pun sakan bersnorkeling nampak banyak ikan, ader separuh hitam separuh putih, ader ikan mulut macam nk eyiom2, ader ikan dowry, ader ikan kecik n ikan besar, pastu aku pun ajak Yna g tempat yang banyak ikan tadi... so aku pun bawak dier skali dier nampak ikan pari... aku pun excited Mane! Mane! skali ble yna tunjuk... huhuhuhu LAAARIIIII!!!! geliiii... sangat geli... tak patut tul aku tinggalkan Yna di situ... YNA I"M SORRY!!!

pastu bro tu ambik kteorang g kat pulau mane tah g bakar ikan yang dier pancing... erm sedap!!! betoi sedap walaupun takde perise but soo sedap... especially sotong bakar tu... pastu espedisi seterusnyer coral island... dalam dier ader r lebih kurang 20 meter or more... kat situ aku ngan Abby geli2 kaki sebab dasar dier jauh n gelap tak nampak... tetibe "aida ader ikan hodoh tengok kter..." "mane? mane?" erk lari... lari hodoh tol ikan itu... pastu bro tu tanyer nape... kite orang pun kater ader ikan hodoh n bro tu suwuh tunjuk kat dier... laaaa rupe2nyer sotong hodoh r... geliiiiiii...

Pastu letihnyer pasal g snokeling kat tempat lain plak kat pulau mane tah... kat situ takde aper just nk mandi2 jer... n eha... erk ketir... ketir... kuyak hahahahahaahah!!!!!! semase meneruskan pejalanan dari situ bro nie bagi dak2 nie test bawak boat n then k kejar bu bu boat... iaitu boat nelayan yang baru habis pancing ikan... so Ad n abby bli ikan besor, ketam besor, udang n pakcik agas bagi ikan kerapu n tamban/tambak... entah lah... sume harge RM50... murah kan...

Habis bli ikan sambung snokeling kat regis... wow!!! marvelous dowry leh main depan mate aku n tengah aku tengok nemo rupe-rupenyer aku telah di hanyut kan... aku nampak ayu n abby... but time tu aku tak mampu nak g kat dieorang... n aku nampak ad, awa n yna dah naek bot, aku kak rai, deqna n mcyea... dah tersangkut di tengah laut tak leh balik... aku jadi nebes tak leh napas ngan betoi... arus dah jadi besar n kuat... aku cube lawan tapi tak gerak camne... deqna pun cube berenang terbalik n it works... so dalam kekalutan itu kami pun berenang terbalik n sorang2 terlanggar bot kami sebab tak nampak... fuhhh!!! selamat... n tetibe...

Ader dak maen lambai2 plak erk... rupe2 nyer abby n ayu telah di selamatkan sebab dieorang dah di hanyutkan jauh... ader bot bawak omputih selamatkan dieorang... abby kater time dieorang di hanyutkan tu... rupe ayu macam nak nangis... ahak ahak... wat so ever... badan n muke dah burn dah nie... tetapi ape yang aku nampak di dalam laut itu adelah sesuatu yang menakjubkan... so damn pretty n semue ini adalah ciptaan yang maha kuase... Begitu hebat ciptaan ALLAH... Subahanallah

(P/S: sbenarnyer penulis amat geli ngan ikan... cube banyangkan terpakse berenang ngan bende yg mengelikan huhuhu... sye rase geli geleman)

Maen masak!!! n balik

2 comments:

  1. sotong huduh!!! die tgk2 kite. geli sgt. wuuwuwuwuuw....

    masa kt coral island. aku da geli2 jantung da gayat. huuu... da berangan2 ikan josh lalu2 bawah kaki. nebesss!!!!

    tapi... best kan.. wuuu..nk g lagi. jom dive aida!!!!

    ReplyDelete
  2. jom... huhuu... tapi ko kne tgg aku bljr berenang r... hehehehe
    ikan hodoh... soton hodoh... mmg hodoh tol soton tu...
    klw dapat dive...
    abby... abang aku kate kt tioman mmg ader josh...
    tapi jenis josh yg tak berbahaye...
    hehehe nasib baek tak jumpe..
    klw tak nge~

    ReplyDelete