Sunday, January 31, 2010

ROOKIES JAPANESE DRAMA



Pada suatu hari... huhuhu aku g la membeli dvd kt tmpt keje aku dulu... beli satu free satu... sbb ader promotion aku pun g r beli... ader 2 LAST FRIEND & ROOKIES... di sebabkan abang aku ader kat umah so cter yg menggunakan bahase lain selain engrish n malay r prohibited, jd dengan sepantas kilat aku habis tengok cter nie... Now aku ader free time so aku tengok balik... well antara due nie cter ROOKIES mmg best n sambungan dier dalam bentuk muviee N muviee ROOKIES nie yg paling laris di Jepun for 2009...

Cter die pasal pasukan baseball sekolah yang telah di haramkan untuk bermain selame setengah tahun dari arena baseball sebab dieorang gaduh mase game dulu... n dak2 pasukan baseball telah di pandang hina dan di anggap sebagai gangster sekolah...
make suatu hari ader cikgu name kawato bertukar r kat sekolah nie... n dier bertekad untuk mengubah hidup dak2 baseball nie menjadi lebih baik dgn menghargai impian dan cita-cita mereka dan akhirnya mereke berjaya mengubah hidup mereka hasil didikan dan usahe cikgu KAWATO... dan mereke cuba menjadi yg terbaek walaupun cabaran dan dugaan datang bergolek2... KOSHIEN... impian setiap pemain baseball sekolah di Jepun dan untuk sampai ke situ perlulah mengalahkan sekolah2 yg hebat-hebat... mungkin situlah datangnye maksud ROOKIES iaitu menggambarkan pasukan baseball ini adalah baru dan kurang pengalaman berbanding pasukan lain...

inilah sebahagian daripada karekter dalam cter nie


-ANINYA- -MIKOSHIBA- -KAWATO- -SHINJO- -SEKIKAWA-


-WAKANA- -OKADA- -YUFUNE- -HIYAMA- -HIRATSUKA- -IMAOKA-

KENAPE DIER BEST???

SEBAB:-

1. banyak menerapkan unsur2 kengkawan
2. cikgu yang berdedikasi
3. banyak scene yg mengharukan leh wat kter nenangis
4. care cter ini di potreykan sangat menarik...
5. cter ini sepenuhnya pasal sukan sekolah dan kawan... cinte?
mereke cintekan sukan ini...
6. soundtrack yg kwel dari GReeeeeeeeeeeeeN

kalau ske cter jepun silelah menonton cter ROOKIES sbb die BEST!!!! NYA~~~~~

No comments:

Post a Comment